Și ce poate face pentru tine dacă te promovezi în nume propriu în online!
Ce este copywriting-ul
Cred că întrebarea pe care o ai acum pe buzele tale este: “Dar ce este un copywriter și cum mă poate ajuta el pe mine, mai ales că eu îmi scriu textele pentru online?”
Eu zic să o luăm cu începutul și să definesc ce înseamnă copywriting, pentru că am tot întâlnit să fie asociat cu reclamele pe Facebook, iar eu îți spun că este arta de a scrie texte persuasive cu scopul de a convinge cititorul să facă o anumită acțiune, să se aboneze de exemplu la newsletter, să completeze un formular, să cumpere un anumit produs/serviciu), dar și construirea unei relații autentice cu potențialii clienți prin mesaje clare și empatice, concepute pe nevoile și dorințele lor.
Ce este un copywriter
Un copywriter este un specialist din ce în ce mai căutat în rândul afacerilor care au prezență în online și asta nu doar pentru publicitate/reclame plătite.
Iar dacă eșți un brand personal sau o antreprenoare care se promovează în nume prorpiu în online, care vrea să vândă prin content organic și simți că textele pe care le postezi nu îți aduc mai mulți clienți, atunci ai nevoie să știi ce poate face un copywriter pentru tin, pentru ca să-ți ușureze și mai mult munca în scrierea textelor și să-ti aducă rezultatele care întârzie să apară.
Un copywriter crește rata de conversie prin modul în care așează cuvintele pe foaie, în funcție de obiectivele tale.
Este un specialist care scrie mult, chiar foarte mult, texte cu intenție și scop și folosește diferite tehnici de copywriting în funcție de ceea ce vrea să obțină cu textul respectiv și anume: engagement, vizibilitate, conversie.
Un copywriter scrie mai mult decât texte pentru reclamă, căci el are pregătirea necesară pentru a scrie mai multe structuri de texte: texte pe format storytelling, texte de vânzare, texte de email, articole de blog.
Content writer versus Copywriter
Există des întâlnită confuzia între un content writer și un copywriter, ca și cum ar fi unul și același specialist, însă îți spun că un content writer scrie texte educaționale și inspiraționale cu scopul de a informa și crește vizibilitatea brandului în online, iar un copywriter scrie texte persuasive orientate spre conversie, vânzări, cu scopul de a convinge cititorul sa facă o anumită acțiune.
De cele mai multe ori un copywriter face și partea de content writing, însă nu și invers. Un content writer poate face și copywriting doar dacă stăpânește abilitățile necesare și tehnicile de persuasiune pentru a scrie texte de tip copywriting.
Persuasivitate = abilitatea de a convinge pe cineva să facă o anumită acțiune
Un copywriter are pregătirea necesară să utilizeze diferite tehnici de persuasiune pentru a obține rezultate cu textele sale.
Dar cum te ajută un copywriter? Ce texte poate scrie pentru tine?
1. Un copywriter scrie texte de social media și aici mă refer nu doar la texte de vânzare, ci vorbim despre un plan de content elaborat, care să îți aducă mai mulți clienți din social media. (texte de tip storytelling pentru conectare cu brandul tău și engagement, texte scrise în funcție de nevoile publicului țintă, texte educaționale, texte de vânzare).
De asemenea, un copywriter pregatește toate textele pentru o campanie punctuală pe social media, atunci când ai o perioadă promoțională.
2. Un copywriter scrie textul pentru sales page.
În baza unui research amănunțit și o strucutură bine definită, ajutorul unui astfel de specialist îți poate aduce clienți din paginile serviciului, pachetului de servicii pe care le ai de oferit, dacă acele texte sunt scrise persuasiv.
3. Un copywriter scrie newslettere și textele pentru campaniile de email marketing.
Te ajută cu scrierea textelor de conectare și vânzare pentru newsletter pe nevoile publicului țintă și te ajută să scrie toate textele campaniei pe care o vei desfășura pentru serviciul tău. El mai scrie și textele de welcome email și thank you page.
4. Un copywriter scrie textele emailurilor unui lead magnet și a paginii dedicate.
El te poate ajuta în găsirea titlului resursei gratuite, să fie cât mai captivant și poate scrie: landing page (pagină de captare de leaduri), email-urile de follow up, thank you page.
5. Un copywriter scrie texte de articole de blog atunci când există o strategie de vânzare, iar acele articole susțin o anumită campanie/plan de content. Găsește titlurile cele mai relevante și poate scrie pe cuvinte cheie.
6. Un copywriter scrie scripturi video pentru Reels/Shorts/Tiktok, iar asta poate fi un mod mult mai ușor și rapid pentru tine pentru să creezi și conținut în format video scurt. El găsește hook-ul potrivit să oprească potențialul tău client din scroll și scrie scriptul pe structură, iar la final folosește un call to action potrivit și relevant cu textul scriptului.
Care sunt abilitățile unui copywriter
- Creativitatea, structura, organizarea
- Gândirea strategică
- Scrierea în baza emoțiilor
- Cunoașterea călătoriei potențialului client
- Abilitatea de a face research amănunțit
- Abilități SEO, pentru a scrie texte pe cuvinte cheie pentru motoarele de căutare
În loc de incheiere
Un copywriter te ajută să crești, să vinzi, să fii vizibilă în online, cu strategie, pe mai multe platforme.
Dacă până acum te gândeai că poți scrie singură textele sau poți face doar reclame pentru a ajunge către publicul țintă și să ai mai mulți clienți, poți lua în considerare și colaborarea cu un copywriter care să te ajute să îți îndeplinești obiectivele, să ai mai mult timp pentru ține și business, să scrie în locul tău, pe vocea ta, texte care să convingă cu emoție și mesaje clare și persuasive.
PS: Și dacă ai nevoie să afli mai multe despre colaborarea cu un copywriter, te invit să completezi formularul de contact, de aici, în vederea stabilirii unui Discovery Call pentru a vedea cum putem colabora împreună.