Pentru antreprenoare care vând în nume propriu și vor creșterea conversiilor prin conținut
Anul 2024 se încheie iar o dată cu el se încheie o nouă etapă în afacerea ta pe care o construieșți cu grijă lună de lună.
Și cum anul nou bate la ușă, îți să las aici, din perspectiva mea, 11 rezoluții de business pentru antreprenoarele care se promovează în nume propriu în online și vor să crească conversiile în anul ce vine prin conținut.
Iată care sunt:
1. Creează mesaje de comunicare cât mai clare
Pentru a fi coerentă în comunicare și a crea conținut țintit și în concordanță cu serviciile tale este nevoie că mesajele pe care le ai de transmis să fie cât mai concis și clar exprimate pentru ca esență lor să fie înțeleasă.
2. Stabilește obiective SMART pentru că ele să fie mult mai ușor de atins
De exemplu: Vrei o schimbare pentru blogul tău – În loc să spui că vrei să creșți vizitele pe site (care este un obiectiv mult prea vag) poți spune vreau să am o creștere de 10% a vizitatorilor pe site în următoarele 2 luni prin crearea de articole de blog ce vor fi distribuite și în social media/newsletter.
3. Planul de conținut este necesar
Dacă până acum ai postat fară un plan și poate a funcționat sau nu, e vremea ca în 2025 să ai un plan elaborat pentru tot conținutul pe care îl ai de creat pentru promovarea afacerii tale. Și nu doar un plan pentru postări social media, ci un plan mai amplu, un plan multi channel, mai ales dacă vrei să crești încasările.
4. Calendarul editorial îți va oferi constanță și consecvență în promovarea ta
O dată ce planul este construit mai rămâne doar să te asiguri că și conținutul va fi postat în mod constant și toate ideile prind contur.
5. Comunică pe mai mult platforme, însă asigura-te că acestea se potrivesc cu specificul afacerii tale
Ia în considerare că nu tot ce se potrivește pentru alte afaceri se potrivește și pentru afacerea ta. Dacă simți că serviciile tale nu se potrivesc să fie promovate pe Tiktok, atunci nu alege această platformă.
6. Concentrează-te să îți creșți rata de engagement
Deși ai impresia că atunci când postezi conținut educațional pe rețelele de socializare, educi mult și arăți că ai cunoștinte în domeniul tău, adevărată valoare pe care o poți oferi clientului tău ideal este articolul pe blog. Acolo poți vorbi mai mult decât 2200 de caractere cum este pe Instagram și poți elabora si mai mult subiectele de interes pentru potențialii tăi clienți.
7. Folosește-te de testimonialele de la clienți
Ele sunt o adevarată comoară pe care o ai și care merită să fie descoperită de câți mai mulți potențiali clienți. Folosește testimonialele în postările tale atât pe rețelele de socializare, în feed și pe stories, cât și în newsletterul pe care îl trimiți listei de email.
8. Include email marketing în promovarea ta dacă vrei să crești rata de conversie
Dacă ai un site și încă nu ai lansat posibilitatea că vizitatorii tăi să se aboneze la un viitor newsletter, este vremea să o faci. Fie că vei construi un lead magnet (resurse gratuite, webinarii) și în baza lui colectezi adrese de email, fie că anunți că îți lansezi newsletterul. Să comunici prin email marketing poate fi un factor diferențiator anul viitor și astfel îți vei crește conversiile căci acolo vei avea o audiență caldă, gata să cumpere de la tine.
9. Include în comunicarea ta poveștile
Povestea este un instrument important dacă vrei să fii autentică în comunicarea ta în mediul online, acest tip de text conectează oamenii profund și crează o relație unică și de încredere.
10. Asigurate-te că măsori performanța conținutului tău
Întotdeauna fă-ți un raport la finalul lunii să vezi cum a performat conținutul tău, dacă necesită ajustări sau poate chiar și shimbări pentru că obiectivele tale de business să se realizeze. E important acest pas și nu trebuie neglijat mai ales atunci când vrei să crești conversiile.
11. Concentrează-te pe campanii punctuale, căci ele te vor ajuta să vinzi strategic prin conținut
Iar pentru asta este nevoie să ai produse sau să construieșți produse noi despre care să comunici în online și să creezi conținut în jurul lor. Dacă activezi mult pe social media te poți concentra pe campanii pe social media sau dacă vrei ceva diferit și cu rezultate măsurabile dă o șansă campaniilor prin email marketing.
Să stabilești de la finalul anului rezoluții de business este un pas înainte pentru ceea ce urmează să faci anul viitor.
Dacă urmezi pași concreți și ai o strategie de conținut, texte scrise persuasiv, campanii și oferte, vei putea atinge mai ușor și strategic obiectivele de business, iar rezultatele nu vor întârzia să apară.
Mi-am dorit să exprim în acest articol acești 11 pași din experiența mea și din ceea ce am testat în ultimii trei ani de promovare în nume propriu.
Aceste rezoluții de business îți vor fi de folos dacă vrei să construiești o prezență solidă în online și să dezvolți procese unice de creare de content în acord cu afacerea ta, pe mai multe platforme și nu doar social media, să dai sens comunicării, să ai aceleași mesaje persuasive pe toate canalele în timp ce tu vorbești că tine și atragi clienții potriviți.
Să fie un an nou calculat și structurat, iar business-ul tău să înflorească de la lună la lună.
PS: Și dacă vrei să lași contentul organic să lucreze pentru business-ul tău, atunci poți descărca ghidul meu gratuit de aici.