- Introducere
- Ce înseamnă creare de conținut
- Abilități pe care să le explorezi în crearea de content
- 7 idei care fac procesul de creare de content eficient
- Încheiere
- Introducere
Atunci când ai un business, promovarea în online ocupă un loc foarte important dacă vrei ca afacerea ta să fie descoperită de potențiali clienți, iar dacă mai ești și antreprenoare cu un business de servicii (tu ești brandul, tu ești business-ul), crearea de conținut trebuie să fie în top 5, iar procesul în sine trebuie să fie cât mai eficient.
Pentru:
- A câstiga cât mai mult timp
- A nu simți crearea de content o povară
- A fi organizat și a te ține după un plan
- Ce înseamnă creare de conținut
A crea conținut în mediul online înseamnă a concepe materiale digitale cu scopul de a fi distribuite în mediul online.
Aceste materiale pot fi:
- Articole de blog ce sunt distribuite pe site-ul propriu
- Newslettere ce sunt distribuite pe platformele dedicate de email marketing
- Videoclipuri lungi ce sunt postate pe YouTube
- Videoclipuri scurte ce sunt distribuite sub forma de Short pe YouTube, sub formă de TikTok pe platforma cu același nume sau sub formă de Reel pe Instagram și pe Facebook.
- Podcast-uri ce sunt distribuite în format video pe canalul de YouTube sau format audio pe propriul site sau pe platformele de distribuiție, cum sunt Spotify, Apple Music.
- Texte scurte sub forma de postări pe Social Media însoțite de vizualuri sau poze
- Ebooks, ce sunt cel mai adesea, resurse oferite în mod gratuit
De ce am lăsat la finalul listei postările de social media?
Pentru că textele și video scurte nu rămân în atenția publicului mult timp, nu sunt într-un dosar care poate fi accesat oricând, ci sunt trecătoare, căci feed-urile pe rețelele de socializare sunt dinamice.
Reține că!
Textele și video-urile lungi pot constitui o galerie ce poate fi accesată oricând, mai ales dacă creezi conținut pe pilonul educational pentru a fi descoperit de potențialii tăi clienți.
- Abilități pe care să le explorezi în crearea de conținut
- Creativitatea. Din experiența mea, pentru a crea content diverisificat este nevoie să fii creativ, iar în dezvoltarea creativității te pot ajuta: cititul de cărți de interes pentru tine și domeniul tău, ascultarea de podcasturi care să te inspire, vizionarea de filme care să îți trezească imaginația, plimbările în natură care să te poarte prin peisaje de vis și să îți trezească la viață inspirația.
- Comunicarea: Abilitățile de comunicare te vor ajuta să te exprimi mai sigură pe tine în materialele video pe care le vei crea și să vorbești cu un scop bine stabilit.
- Scrierea: a-ți dezvolta felul în care scrii te va ajuta să ai texte bine structurate care vor fi unul din pașii importanți pe care să îi faci spre creșterea ta în mediul online.
- 7 idei care fac procesul de creare de content eficient
Uite ce poți face pentru a-ți fi mai ușor să creezi conținut pentru audiența ta și să faci din asta un proces ușor:
- Alocă o zi pe săptămână pentru creare de conținut, o zi care să nu fie așa de aglomerată în business, în care poți aloca 2-3 ore pentru planificarea conținutului tău. (dacă ai mușchiul antrenat și nu faci asta de 0 lună, două). Din experiența mea, dacă știi cui te adresezi și ai ideile stabilite, acest interval de timp îți ajunge să poți crea planul de conținut gata de postat cu tot cu texte și vizualuri pentru o săptămână pentru rețelele sociale, iar dacă simți să scrii mai mult, iese și un mic articol pentru secțiunea blog. (dacă vrei să creezi și scurte video, să ai în considerare că poate va trebui să aloci mai mult timp)
- Alege formatul care ți se potrivește. Nu trebuie să alegi formatul video, doar pentru că este în trend și pentru că toată lumea îl folosește sau să pui o poză pe reel (nu este cea mai fericită alegere). Dacă nu ești confortabil să te filmezi, mai bine alegi să faci un carousel (dacă textul este mai lung) sau un text alături de o poză.
- Pornește de la conținutul lung pe care îl ai deja. Dacă ai articole de blog le poți transforma în postări de social media sub formă de carousel sau în 2-3 reeluri.
- Refolosește conținutul deja postat: Poți transforma postările mai lungi într-un carousel, reel-ul îl poți rescrie sub formă de text, carousel sub forma de reel sau articol pe blog.
- Urmează firul poveștii, ceea ce postezi în online să aibă o legatură, bazate pe idei stabilite din timp și piloni de conținut.
- Gândește în perspectivă și organizează textele din timp. Poate ți se întâmplă să ai o idee și e bine ca acea idee să fie scrisă în agenda ta. Eu de obicei scriu în Notes pe telefon și mai scriu și textele tot acolo.
- Fii relaxată în momentul în care creezi planul de content. Alege momente in care să fii concentrată, fără distrageri tocmai pentru a fi implicată cât mai mult în proces.
- Încheiere
Crearea de content nu trebuie să devin o povară și trebuie să îți placă și să ai timp pe care să-l aloci constant pentru acest lucru. Iar pentru a simți bucurie în crearea de conținut, organizarea din timp te va sprijini în acest proces, atunci când mesajele tale sunt clare.
Iar dacă timpul este marea ta problemă sau îți este greu să creezi content, poate e momentul să te gândești să delegi acest proces și să apelezi la un specialist (social media manager, content writer, copywriter, content consultant, content strategist) care să te îndrume și să te ajute în crearea conținutului în online.
PS: Dacă vrei să fii organizată în crearea de conținut și să faci din procesul acesta unul mai ușor te invit să descarci gratuit cel mai recent Ebook al meu, aici.
PSS: Iar dacă simți că ai nevoie de ghidaj pentru structură și mai multă claritate în conținutul tău poți programa Sesiunea Content Hour aici.